Bye Moranbah & hello holiday!

12 oktober 2020 - Brisbane Airport, Australië

Laatste week in Moranbah is aangebroken en daarmee sluit ik mijn au pair tijd In Australië af. Ik ben au pair geweest voor 10,5 maand.

Op maandag was ik nog vrij. Op dinsdag zijn we in de ochtend thuis gebleven en in de middag in Sunshine park wezen spelen. We zijn voor de tweede keer het oranje (van piepschuim gemaakte) vliegtuigje verloren op de overkapping van de speeltuin.. Lincoln had vrienden gemaakt met basisschool kids van 8 (dubbel zijn leeftijd) en eentje daarvan gooide hem perongeluk op het dak (deed ik de vorige keer). Lincoln heeft nog lang met de grote kids gespeeld en toen zijn we weer terug naar huis gegaan waar ik snel de oven aanzetten om de hartige taart die ik in de middag gemaakt had veder op te warmen. Ik had 10 minuten tijd om mij om te kleden, de taart verder te bakken en een stuk te eten voordat ik bij de nugget begon met werken. Het was niet zo druk op werk en dus mocht ik om half 9 al gaan. Ik had afgesproken met Dan die ik twee weken geleden had ontmoet bij de nugget. Ik vertelde mijn plannen voor aankomend weekend en Dan bood aan om met hem mee te rijden naar Airlie beach om nog een laatste weekend daar te spenden! Onze plannen van dat weekend zijn al drie keer veranderd, haha. Het orginele plan was dat ik alleen naar Brisbane zou gaan op zaterdag en daar zou blijven tot dinsdagmorgen. Toen stelde Cassie voor dat Dhylia wel met mij mee kon en dat wij echt naar Noosa moesten gaan dus ik cancelde mijn hostel voor de maandag en dinsdag en boekte de campervan voor 2 dagen eerder. Toen besloot Kieren om met ons mee te gaan en niet veel later werd onze vlucht gecanceld.. Het plan werd weer gewijzigd; het hostel werd weer herboekt in Brisbane, Noosa en de twee extra dagen van de campervan werden gecanceld en de vlucht werd geboekt voor de maandag (eerste optie). We zouden het weekend doorbrengen bij de moeder van Cassie in Seaforth (alweer) en konden gebracht worden door Silvan. Toen begaf Silvan zijn auto het en moesten wij een nieuwe lift regelen en kwamen wij terrecht bij Dan! Hoe goed is het om vrienden te maken In Australië!

Ik bleef tot sluit drankjes (non alchohol) doen bij de nugget. Samen met Alana, Clarisse en Dan zijn we nog even naar Dan’s vriend geweest die een rodeo heeft hier.

Op woensdagochtend heb ik koekjes gemaakt met de jongens. En zijn we thuis gebleven. Gespeeld met het vliegtuigje in de tuin en lang in de zandbak kastelen gebouwd. Op donderdag ging Lincoln weer naar Kindy’s (finally want dan gaat de dag veel sneller). Ik heb met Dhylia in Lions park gespeeld en heb wat laatste boodschappen gedaan inclusief afscheidskadootjes. In de middag ben ik met Lincoln en Jarvis naar de workers geweest voor een milkshake en de chocolade machine. Lincoln kan niet naar de wc buitenhuis en begon te huilen dat hij naar huis wilde omdat hij moest plassen.. Ik had al een paar keer gevraagd of hij naar de wc moest en steeds was het nee, nee dus uiteindelijk heb ik hem een luier van Jarvis om gedaan en zijn we nu een half uur al weer naar huis gegaan. In de avond moest ik voor de laatste keer werken bij de Nugget. Het was een super gezellige maar rustige avond. Ik heb echt een leuke werk en vrije tijd hier gehad. De mensen die hier werken waren zo aardig en leuk allemaal! Desondanks de bucket met ijs die over mij werd gegooid omdat ik weg ging.. kkoudd!

Na werk nog drankjes gedaan met collega’s en mede au pairs. Jasmine was jarig, 27 jaar! Dus daar moest op gedronken worden nadat ik mijn auto bij Dhylia voor had geparkeerd en wij samen Cassie hadden opgehaald van de golfbaan en die mee ging naar de nugget. Na een frietje bij de mac hebben we tot sluit bij de nugget gezeten en nog een tijdje na gekletst toen was het tijd om naar bed te gaan. Ik sliep bij Dhylia. In de nacht was er van alles gebeurd tussen Justin en Cassie, Dhylia werd hier in meegesleurd en had een gebroken nacht achter de rug terwijl ik ongestoord had geslapen. In de ochtend reed ik terug naar mijn hostparents waar ik de laatste ochtend met de kids doorbracht. Lincoln bracht ik naar school en ik speelde met Jarvis in de tuin. Toen Jarvis lag te slapen pakte ik mijn tassen in en maakte ik het huis schoon. Ik moet zeggen dat ik best klaar was met het au pairen, ik werd een beetje inspiratieloos (de kids wilde niet al te veel doen wat ik voorstelde steeds). Het was wel weer mooi zo. Ik bezocht Dhylia nog even en gaf Cassie en de jongens een afscheidskadootje (een bluey boek voor de jongens en een kadokaart, geurkaars en bloemen voor Cassie). Ook bracht ik een tas met spullen die niet meer in mijn tas paste die zij mochten hebben. Cassie haar moeder gaf ik een fles wijn. Dhylia en ik haalde nog een ijsje bij de mac terwijl Cassie aangifte deed tegen de drie lek gestoken autobanden van haar moedersauto. Ik leverde mijn werk shirtjes in bij de nugget en reed toen door naar Joyce om haar gedag te zeggen. Thuis pakte ik de laatste dingen in en nam ik nog een laatste douche (het was de hele dag al zo warm..). De plannen waren weer een beetje veranderd, Cassie zou ook morgen naar haar moeder toe gaan voor het weekend na de drama van donderdagavond, dus brachten Dan, Lincoln en Jarvis mij naar Dhylia haar huis met al mijn spullen. Ik dropte mijn spullen alvast in Cassie haar auto en ging toen avondeten bij de nugget. Ik wilde heel graag nog de rump proberen, ik zag die zovaak voorbij komen en die ziet er zo lekker uit, en hij smaakte dus ook zo goooed! Ik had een rump 400g met garnalen 🍤, friet, salade, diane sauce (super lekker) en een garlic bread vooraf. Aardig veel dus nam ik een takeaway box mee. Daarna deed ik wat laatste drankjes met Jasmine, Silvan, Dhylia, Jayden, Valentien, Dizzy, Ellie en nog wat andere. Na de avond van gisteren waren Dhylia en ik best moe en besloten wij om, om 12 uur weer naar huis te gaan. Ik at mijn steak met frietjes en salade op en ben toen gaan slapen. Op zaterdag reden wij om 8 uur s’ ochtends weg uit Moranbah. Rond 11 uur waren wij weer in Seaforth waar Paxton en Spencer al waren (reden gister met oma in een huurauto al mee). Cassie ging met de jongens en neefje naar de indoorspeeltuin. Dhylia en ik hebben de hele middag doorgebracht op het strand. Ik ben lekker gekleurd, mijn gezicht en hals waren verbrand.. (auch). Bij de opa en oma waren ook Cassie haar broer met kids en vrouw en een single dad met dochter aanwezig. Dhylia en ik speelde nog canasta in de zon. In de avond dronken we berry cider en kregen we cocktails van de opa. We aten geroosterde pork en lamb met salade en brood. Dhylia en ik gingen rond 11 uur naar bed. Op zondagmorgen sliepen wij uit. Rond 10 uur kwam Kieren ook in Seaforth aan. Cassie voelde zich niet zo lekker en bleef thuis waardoor wij drie haar auto mochten lenen om naar de blueberry farm te gaan. De blueberry farm was maar 40 minuten rijden. We kochten een schattig blueberry doosje die je mocht vullen met zelf geplukte blueberries. De blueberries waren zoooo lekker! Daarna reden wij door naar een meertje waar wij nog even gezwommen hebben. Toen weer terug naar de opa en oma om verder te chillen op het strand. We speelde koehandel en namen afscheid van Cassandra, Paxton en Spencer. Wij hadden een rustige avond, iedereen was weer naar huis en dus waren wij de enige gasten nog maar. We leerde Kieren Canasta en keken nog een film.

Op maandagochtend konden wij ook lekker uitslapen (wat een heerlijke vakantie he). Na wat fruit en pancakes nog een uurtje op het strand doorgebracht voordat we naar het vliegveld van Mackay gebracht werden. Met mijn backpack (met twee paar schoenen, een waterfles, een EHBO kitje), een (ruim bagage)weekendtas, mijn laptop en een kussensloop met kleine kussens ging ik samen met Kieren en Dhylia naar Brisbane toe. Na een uitgebreid onderzoek in mijn backpack mocht ik door met al mijn spullen (pff weer gelukt om alles mee te krijgen). Om 15.45 uur vlogen wij naar Brisbane toe waar wij om 17.15 uur landen. De twee weken vakantie is nu echt begonnen!

1. Menno.:
    12 oktober 2020
    Een hele fijne vakantie en geniet van het land nog even zo lang als het nog kan.
  2. Jan:
    12 oktober 2020
    Veel plezier nog, en succes met de laatste leuke dingen in Australie. Tot snel ziens weer
  3. Marjon Hopman:
    12 oktober 2020
    Hi Laura, zalig, nog 2 weekjes vakantie, en ja het is altijd weer spannend of je al je bagage zonder problemen mee krijgt in het vliegtuig.
    Nog even genieten van het mooie Australië en lekker uitrusten en alvast een goede terugvlucht gewenst. Groetjes
  4. Annemarie van der pol:
    15 oktober 2020
    Heerlijk Laura! Lekker genieten nog even. Zal weer erg wennen zijn straks in Nederland!
  5. Wilma dallinga:
    15 oktober 2020
    Nog effe lekker genieten😙
  6. Wijnie:
    16 oktober 2020
    een hele fijne vakantie en een hele goede reis naar Holland