Corona, nieuwe business en uitjes

8 juli 2020 - Saumarez Ponds, Australië

Hallo lieve familie, vrienden en kennissen!

Ik heb geen corona! Het duurde anderhalve dag voordat de uitslag bekend was en dat was toch wel even spannend.. Ik liet mij testen op woensdagmiddag en kreeg donderdag rond half 1 uur de uitslag (negatief). Op donderdag heb ik nog gewerkt maar mocht ik wel uitslapen (niet om 6 uur beginnen) maar om half 1 :). Iedereen bleef thuis, omdat ik getest was mochten wij allemaal het huis niet uit. Ik gaf de meiden homeschool en vermaakte de jongens ondertussen. Aan het einde van de middag voelde ik mij niet heel fit meer en keken wij met zijn alle een film (het was fijn om even rustig aan te doen). Mijn hostparents merkte ook dat ik niet helemaal fit was dus gaven zij mij de volgende dag vrij. Op vrijdag voelde ik mij echt even ziek, ik ben de hele dag in bed gebleven en heb amper iets gegeten. Toen de uitslag bekend was verwachte ik mij wel beter te voelen maar dat was helaas niet het geval. Het weekend heb ik rustig aan gedaan. Ik ben niet naar de spelletjes avond bij Mijke geweest en heb de meiden avond van zaterdag ook afgezegd (wel ontzettend jammer). Het weekend heb ik niet veel gedaan, ik ben met Dhylia begonnen met het kijken voor farmwork. Ik ben er eindelijk achter wat ik wil; en dat is langer blijven in dit mooie, grote land. Door corona heb ik alleen nog mijn east-coast trip gedaan van twee weken.. Op de planning stond een lang weekend naar Uluru en ik was bezig met het plannen van een tripje naar Magnetic Island. Magnetic Island is het eiland met de Barbie auto's en (veel) wilde koala's. Op dit moment ben ik al 7 maanden au pair bij de Brennan's en wat vliegt de tijd! Ik kan mij nog heel goed mijn eerste avond hier herinneren maar aan de andere kant kan ik mij niet meer herinneren dat de kinderen mij nog niet door en door kende, ze weten wat mijn regels zijn en luisteren over het algemeen super goed! De maandag werkte ik maar drie uurtjes in de middag, dit om even lekker uit te slapen en volledig beter te worden. Ik was niet ziek meer (zoals de vrijdag) maar ik was wel heel erg verkouden; hoesten en een loopneus. Dat hoesten werd gek genoeg die week zelfs erger.. Ik heb het naar buiten gaan zo veel mogelijk vermijd en mijn hostmom haalde de meiden van school op maandag en mijn hostdad deed dat op dinsdag en woensdag. Doordat ik rustig aan moest doen van mijn hostparents (had ik ook wel echt nodig) heb ik mijn stappen 3 dagen niet gehaald. Dit klinkt heel stom maar dat vind ik heel belangrijk om buiten te zijn, frisse lucht op te snuiven en in beweging te blijven. Ik heb zeker drie weken rustig aan gedaan en niet gesport.. Geen work-outs met Dhylia en dus zag ik Dhylia toen ook wat minder. Inplaatst van samen work-out doen gingen we samen kijken voor farm work en zijn we op zoek gegaan naar een auto die wij zouden kunnen kopen om zelf te gaan reizen. Ik ben anderhalve maand geleden begonnen met een online business. Deze business houdt in dat ik andere (voornamelijk vrienden en bekende) help aan een gezonde levenstijl. Hierbij komen gezonde producten;                                                                                                                                - groente en fruit capsules die ervoor zorgen dat je alle vitamine en mineralen binnenkrijgt op een dag en dat je daardoor een betere weerstand ontwikkeld, meer energie krijgt en minder snoept (je zit ook sneller vol als je ze bij je eten neemt).

- Omega pillen die bijdragen aan een normale hartfunctie, gezichtsfunctie en hersenfunctie. Deze pillen helpen voor mensen met hoofdpijn klachten (dus ook migraine), hartproblemen en helpen je te concentreren.  <-- Dat laatste heb ik nodig :)

- Bessencapsules die erg goed zijn voor je huid. Zo is mijn eczeem enorm verminderd, van jeukerige knal rode plekken naar mooie kleine plekjes die steeds meer verdwijnen. Een super uitvinding dit dus!

Dit zijn de producten die ik gebruik maar het bedrijf heeft meerdere producten om aan je gezondheid te werken. Ik was in het begin ook een beetje sceptisch hierover omdat ik zelf vind dat ik wel gezond bezig ben en dat ik dit niet nodig heb maar toen ik alle resultaten op facebook voorbij zag komen en hoorde dat de producten 100% natuurlijk zijn (het is als ware hetzelfde als zelf groente en fruit eten maar dan is dit een supercombi van alle soorten die bijdragen aan een betere huid, meer energie, minder eetlust, een betere weerstand en meer concentratie). Na twee weken de G&F gebruikt te hebben merkte ik dat ik veel meer energie had en geen behoefte meer had aan een middagdutje na een lange dag werk. Ik was zo enthousiast dat ik toen ook de omega en bessencapsules heb bij besteld.

Mijn rol in deze business is om mijn ervaring over de producten met jullie te delen en het niet te 'verkopen' maar mensen te helpen bij vragen en bij interesse dan kan ik het product(en) bestellen bij de business. Ik hoef dus geen voorraad te hebben, geen kosten voor mij, het grootste gedeelte doet het bedrijf zelf. Ik verdien dus geld als iemand een product(en) besteld (10% commissie en dit werk je op tot 40% commissie). Bij een bepaald aantal verkochten producten ontvang je ook een bonus, deze bonussen kunnen flink oplopen! Ik doe dit als erbij omdat ik ook 35 uur bij mijn hostfamily werk en regelmatig babysit. Doordat ik mensen wil helpen aan een gezonde levenstijl ben ik mijn eigen levenstijl ook gaan aanpassen. Ik eet nu nog meer groente en fruit dan ik voorheen deed (want de producten zijn geen vervanging van! Het is als opvulling) ik maak wekelijks een gezonde snack en eet amper nog een 'normaal' broodje met beleg. Mijn hostkids vinden de gezonde snacks die ik maak erg lekker en vragen er zelfs naar! Gezond leven kan ook leuk en lekker zijn :). Ik eet nu vaak een dik belegde sandwich met (vaak) wortel, tomaat, verse spinazie of sla, avocado (ga dit steeds meer eten want het is echt super gezond en wordt steeds beter), kaas (en ham soms), een ei (gebakken of gekookt) en een dunlaagje boter. Niet alles is helemaal gezond maar wel beter dan een broodje pindakaas waar ik niet echt vol van wordt. Ik geniet ook nog van ongezonde dingen als ijs (was en ben ik nog steeds verslaafd aan, al eet ik het niet meer 3 dagen in de week), brownies (af en toe), koekjes, chips (1 keer in het weekend) etc. Ik neem nu eigenlijk altijd mijn selfmade sandwich/pasta mee als ik erop uit ga in het weekend, bespaart geld en dan weet ik dat ik altijd iets gezonds eet (je weet niet wat ze ergens verkopen).

Doordeweeks is hetzelfde gebleven als voorheen: LJ is vrij op maandag en daarom werk ik maar 4 uurtjes (meestal van half 9 tot half 1). Op dinsdag werk ik van 8 tot 6 uur, woensdag van 6 tot 4 uur, op donderdag werk ik van 6 tot 9 uur (tussendoor loop ik met neefje Will van 10 uur tot 12/12.30 uur) en werk ik weer van kwart over 2 tot half 6, op vrijdag werk ik van 6 tot 9 uur en begin ik weer om kwart over 2 (eigenlijk half 3 maar dan moet ik bij Hugh zijn school staan) tot half 5 vaak. Bij elkaar werk ik dus 35 uur in de week en eigenlijk nooit meer en helemaal niet minder. Bij een vrije dag werk ik op andere dagen meer (heb ik tot nu toe 2 keer gehad; de dag dat ze Hugh zijn verjaardag vierde en koningin Elizabeth haar birthday).

Ik ga nu wekelijks met de jongens naar George park (het park bij de Bayrun) wat 40 minuten lopen is (met hun). Een goede wandeling om lekker moe te worden en mijn stappen te halen ;).

In de weekenden (en bijzondere dingen) heb ik gedaan:

Zondag 17 mei ben ik met Sabina, Paula en Dhylia naar Palm beach (again ja) geweest. Vol enthousiasme liepen wij na een auto rit van bijna twee uur naar de trail om, omhoog naar de lighthouse te gaan en te genieten van het uitzicht over twee mooie stranden.. maar, je voelt het al aankomen.. De trail was gesloten vanwege corona.. Iedereen die daar liep werd terug gestuurd.. kom een andere keer maar terug. Super teleurgesteld bleven we even staan om daar te overleggen totdat de bewaker zei dat je wel iets dichterbij het uitzicht kon komen dan waar we toen stonden. Dus we grepen die kans natuurlijk en zijn een stukje verder gegaan. We kwamen uit bij een grote zandplaats met rocks aan de zijkant van waar het pad overheen gaat een stukje verderweg. Een paar durfals klommen via een ‘illegale weg’ hogerop (rotsen). Wij besloten om deze klim ook te gaan doen. Het was even pittig om de eerste rots op te komen die bijna 2 meter hoog was maar met wat teamwork en tips van andere klimmers kwamen we uit bij een grote rots met prima uitzicht over de twee stranden van Palm beach. Lang niet zo mooi als het oorspronkelijke uitzicht natuurlijk maar ik was daar gelukkig al geweest en dit was een mooie tweede keer (voor mij dan). We keken de zonsondergang op het strand en zijn toen weer naar huis gereden. Onderweg besloten we om uit eten te gaan nu de pubs en restaurants weer open zijn. We belde Giggi's op (een pizza restaurant) maar eindigde bij de Exchange omdat er (nog) geen plek was bij Giggi's. Je mag immers nog maar 10 mensen in je restaurant hebben. Dhylia en  ik deelde een biefstuk- en een lasagne maaltijd. We speelde nog een spelletje en gingen voor het toetje naar de ijssalon (de keuken was al dicht helaas..). Na een lekker ijsje van Gelatissimo reden we naar het tankstation om de auto van Paula weer te vullen. Paula heeft een super zuinige au pair auto en deze dag kostte ons ook maar $5 aan bezine.

Maandag 18 mei was de dag dat ik dan eindelijk hardloop schoenen kocht. Ik was best goed bezig met hardlopen maar mijn schoenen uit Nederland waren niet perse hardloop schoenen en bij mijn hiel ging de stof stuk waardoor er een soort plastic bloot is gesteld (haalt mijn hiel open), hierop heb ik pleisters geplakt maar ideaal is het niet. Het zijn niet perse echte hardloopschoenen maar er zit gel in en het voelt alsof je op wolken loopt <3. Ik was naar broadway shoppingcentre gefietst waar mijn hostmom altijd heen gaat en heel dichtbij scheen te zijn (20 minuten fietsen). Ook was ik voor het eerst naar K mark geweest, wat een top winkel is dat! Dat is een super grote winkel die alles heeft voor een veel lagere prijs dan elders. Een combinatie van Ikea en Action.

Ik ben steeds meer bezig met gezond eten en wil graag nieuwe dingen uit proberen. Ik heb deze week proteinballs gemaakt. Tante Aynsley maakte deze al een tijdje voor Hunter en Corbin en nadat ik deze geproefd had wilde ik het ook graag maken. Protein balls zijn gezonde balletjes van vaak pindakaas, cacoa poeder, honing en andere gezonde ingredienten. Je eet dit als snack inplaats van een koekje en over het algemeen vullen ze goed, win-win dus.

Ik kreeg van Sabina drie tassen vol met kleding, shampoo en andere spullen van haar en haar duitse vriendinnen die al naar huis waren. Het was een klusje om dit naar huis te lopen en uit te zoeken maar het was een lief gebaar!

Vrijdag 22 mei ging niet helemaal lekker, ik voelde mij ziek.. Ik heb lekker lang in bed gelegen en dhylia had brownie langs gebracht <3. Ik heb dat weekend lekker rustig aan gedaan, rond het huis gebleven. Zondag ben ik nog langs Mijke geweest en hebben we een donut gehaald bij Nutie Donuts. Nutie Donuts is een shop met speciale donuts, het zijn meer gebakjes dan donuts, die glutenvrij zijn. Voor pap zijn verjaardag mocht ik nog een gebakje halen en dit was iets wat ik al een tijdje wilde doen. Het was heeeerlijk! Ik had een chocolade donut met rocky road crumbs en Mijke had een donut met oreo, we deelde beide een helft. Op de weg terug naar huis liep ik door een straat met echt prachtige herfst bomen. De bomen hadden rode, oranje, gele en groene bladeren.

Ik ben gestart met het eten van Kiwi gold met huid, dit klinkt een beetje gek maar deze kiwi heeft geen haartjes en de meeste vitamines zitten in de schil. Mijn ontbijt is een beetje standaart geworden nu; rozijntjes, griekse yoghurt, twee stuks fruit (bijna alijd banaan), kaneel, granola en chia zaad. Ik kan zo onwijs genieten van mijn ontbijt <3. Het vult enorm en het is super gezond naast mijn capsules.

Ik ga steeds vaker in bad, in huis. Ik kan zo genieten van een warm bad, eventjes niks hoeven doen en puur relaxen (met een theetje en chocola/ijs/fruit).

Ik ben begonnen met het snijden van ui met een duikbril op, om tranende, pijnige ogen te vermijden. Het helpt echt, alleen krijg ik een afdruk van de bril en ziet het er een beetje appart uit.

Ik heb een 31 day month walking challenge gemaakt voor mijn vrienden op facebook. Zelf heb ik mij er netjes aan weten te houden en ging ik er vaak dik over heen (tijdens een werkdag met ophalen en brengen van de kids loop je gewoon heel veel). Ik merkte dat sommige dit fijn vonden en dat doet mij onwijs goed, andere inspireren om ook gezond bezig te zijn en genoeg te bewegen.

Samen met Hugh heb ik een gave 3d verjaardagskaart gemaakt voor de nichtjes Maddie en Lucy. Het was een kaart met een 3d taart die was versierd met kaarsjes. Hugh vind knutselen echt super leuk en ik vind het ook heel erg leuk om dat met hem te doen. We hebben op Hugh en Charles hun kamer een onderwater deur gemaakt met haaien, kwallen, bol vissen, bubbels en zeepaardjes.

Ik heb met de kids op een warme donderdagmiddag uit school een ijsje gehaald bij gelatisimo. Dit had ik beloofd nog eens te doen maar dit ging niet door corona en het was niet altijd warm genoeg voor een ijsje. Ik denk dat het goed is dat dit de eerste keer was om ze niet te verwend te laten worden. Een gezellige gelegenheid wel!

1. Mareit:
    8 juli 2020
    Hoi Laura
    Weer een mooi verhaal
    Wat zullen de kinderen je gaan missen als je de familie gaat verlaten.
    Hebben jullie al farmwork gevonden.
    Lekker genieten
  2. Jan:
    8 juli 2020
    Leuk hor, geniet van de rest van je verblijf
  3. Marjon Hopman:
    9 juli 2020
    Hi Laura, leuk om weer een verhaal van je te lezen. Fijn dat het met je gezondheid weer in orde is. Nu weer een nieuwe fase in na de aupair-periode. Succes met je nieuwe lifestyle, je bedrijfje en het vinden van farmwork. Maar het belangrijkste is natuurlijk: geniet van alles wat je ziet, doet en meemaakt. Enjoy 😘
  4. Gina:
    9 juli 2020
    Hoi Laura, heb weer genoten van je super leuke reisblog.
  5. Wijnie:
    10 juli 2020
    hoi Laura wat een leuk reisverslag weer van je veel plezier!!