Het gewone leven begint weer

4 februari 2020 - Balmain, Australië

Nu de zomervakantie ten einde raakt en ik op maandag 20 januari ook weer begon met werken merk je dat je snel weer in het oude ritme raakt. Iedere ochtend wordt ik al vroeg wakker doordat de kids vaak langs mijn kamer lopen en veel geluid maken bij het spelen. De kinderen worden vaak rond half 6/6 uur wakker en vermaken zich dan tot half 8/8 uur wanneer ze rustig ontbijt eten. Ik begin vaak rond 8/9 uur en sta ongeveer 45 minuten van te voren op om mij aan te kleden, te wassen en te eten. Vaak krijg ik dan een knuffel van Charles of Betty als ik mij gezicht laat zien in de ochtend. Ik ontbijt met yoghurt, banaan, cereal en blueberries (als we dat hebben). Het liefst maak ik mijn ontbijt zo vullend mogelijk zodat ik voor lange tijd geen trek heb. Vaak is LJ al vroeg van huis (rond 7 uur) en blijft Tom bij de kinderen totdat ik begin. We nemen meestal de dag nog even door, wat kan ik doen of had ik in gedachten om te doen, wat ga ik koken en hoelaat wie thuis zal zijn. Dan vertrekt Tom ook naar zijn werk ongeveer 15 minuten nadat mijn ‘dienst’ begonnen is en ligt het eraan of Charles dat moeilijk vind en ik hem even moet afleiden of dat ze hem ongestoord laten weg gaan omdat ze druk aan het spelen zijn (dat is het beste). Meestal snij ik dan wat fruit, pak ik koekjes en maak ik de drinkbekers (vul ik met water, ze drinken alleen maar water) klaar. Rond half 10 gaan we meestal even lekker naar buiten naar een park of naar de supermarkt (er is bijna elke dag wel iets op wat je nodig hebt). De kinderen nemen dan vaak een step of een fiets mee als we naar een wat verder gelegen park gaan. Als ze een step of fiets nemen dan moeten ze verplicht een helm dragen, anders dragen ze een pet. Het is heel belangrijk dat ik dit beide niet vergeet (ben ik wel eens vergeten.. oops) maar vaak zeggen ze het zelf al. Rond 12 uur/half 1 zijn we weer thuis en eten we lunch. De kinderen eten eigenlijk altijd aan hun kleine picknicktafel buiten of heel soms binnen. Ik maak dan een geroosterd broodje klaar met pindakaas, jam of vegemite (jakkie, dit is zo zout dat eet ik niet meer). Ze drinken dan weer water (uitzondering soms melk). Heel soms eten ze noedels, zo’n pakje wat je met heet water klaar maakt. Dat vinden vooral Hugh en Charles super lekker en daar vragen ze dan ook vaak naar. Ook doen we wel eens een picknicklunch in het park. Dat vind ik persoonlijk super leuk en de kids zijn er ook dol op. Scheelt ook weer kruimels in het huis en in de tuin (we hebben last van vogels die maar blijven komen). Na de lunch breng ik Hugh en Charles naar bed. Ik lees dan een boekje voor op een van de jongens hun bed en kriebel Charles dan allereerst op zijn rug totdat hij in slaap valt. Ik zing in de maneschijn omdat ik geen Engelse slaapliedjes ken en ze dit liedje ondertussen al goed kennen en ga dan naar Hugh om zijn rug te kriebelen als hij niet al in slaap is gevallen. Dan eet ik of zelf lunch als ik dat niet al ondertussen heb gedaan of begin ik met koken. Daarna haal ik de was van de waslijn of hang ik een nieuwe was op en vouw de droge was op en stop de kleding van de kids in hun kast en van dr ouders leg ik op hun bed. Na een uur komt Hugh meestal uit bed en die mag dan even tv kijken en na een halfuur komt Charles ook uit zijn bed en die kijkt dan ook wat tv. Als Maeve (en Betty) er ook zijn dan vermaken ze zich zelf tijdens de rusttijd van de jongens en kijken ze daarna ook wat tv. Dan eten we wat fruit, altijd eerst fruit en dan wat lekkers, zoals ik dat gewend ben. Soms gaan we naar het park, vaak naar Punch park (5 min lopen aan het einde van dr straat) of we blijven thuis en spelen spelletjes/ de kids spelen zelf met de lego of ander speelgoed. De ouders komen rond 5/6 uur thuis (ik weet van te voren hoelaat ze thuis komen en vaak warm ik de maaltijd van de kinderen vast op). Dan gaan de kids eten, douchen, wordt er een boek voorgelezen en gaan ze naar bed rond 6.45 pm. Dan worden de laatste dingen gedaan voor ons avondeten en eten wij rond half 8/8 uur.

1. Mareit:
    4 februari 2020
    is wel weer wennen na zo een leuke trip
  2. Marjon Hopman:
    4 februari 2020
    Ha Laura, ja dat is wel weer even wennen om terug te gaan naar het werkritme. Maar ja, dat went meestal weer snel. Jammer dat je vakantie erop zit, maar je gaat vast nog andere dingen zien/doen. Het is in ieder geval wel handig om elke ochtend de dagplanning door te nemen. Groetjes 😘