Weekje vrij! Lekker alles regelen ✔️

30 juli 2020 - Balmain, Australië

VAKANTIE!

Jaja ik heb dus vakantie, een weekje en de familie is er niet dus geen speelende kids op de vroege morgen die mij wekken!

Zaterdag heb ik eerst even uitgeslapen (ohyeaah). Wat fijn om weer in mijn (zo voelt het wel) eigen bed te liggen en het niet koud te hebben. Ik had met Dhylia en Mijke afgesproken om naar Broadway shopping centre te gaan om nog wat warme kleding te kopen voordat wij zaterdag naar de boederij zouden gaan.

/ Ik had donderdag een oproepje op Facebook geplaatst dat Dhylia en ik farmwork zochten en dit resulteerde in een prive berichtje van Lisa die twee mensen zocht voor haar appel farm in Pozieres (Queensland). Het zou gaan om appels inpakken en ze betaalde $23,98 per uur (we zochten wel echt iets dat per uur betaalde want anders verdien je zo maar $30 op een dag). Dit klonk super goed dus na wat meer informatie hebben wij dit toegezegd en daarna is alles heel snel gegaan eigenlijk! /

Ik eindige met een jogging broek, zachte (ouderwetse) trui, een iPhone hoesje, een screen protector, een mom jeans (oops nog een broek..) en een bubble tea! Ik had Roos beloofd om nog eens een bubble tea te halen hier in China town. Nou missie mislukt maar nu dacht ik er weer aan en hadden ze hier ook een tentje die dat verkocht dus moest ik er maar aan geloven. Ik had een tea op melk basis, mango smaakje met herbal jelly’s (zwarte grote stukken, soort snoepje). In het begin vond ik hem best lekker maar naar mate ik veder dronk merkte ik dat het toch niet helemaal mijn ding is (sorry Roos!).
Toen moest ik snel naar huis toe want Sabina haar afscheidsfeestje begon om half 5 en ik moest daar op tijd zijn. Thuis heb ik snel mijn nieuwe iphone geüpgraded met een hoesje en screen protector zodat ik mijn oude thuis kon laten. Snel door naar Sabina want ik was al een een beetje laat (vertrok half 5 en ze woont nu niet meer 5 min lopen van mij vandaan..). Iedereen was al aanwezig en aan het wachten op mij totdat de quiz van Penny (haar hostmom) kon beginnen. Super leuk, haar hostmom had een quiz gemaakt met allemaal dingen over Sabina; waar ze vandaan komt, wat ze vaak zegt, wat ze graag doet, dingen over hier. De quiz had 4 rondes en ik moet zeggen dat ik niet heeel goed was (..). De Duitsland ronde was wat lastiger en ook een aantal dingen die zij mij echt wel verteld had was ik prompt vergeten. Iraine wist het meeste over haar.
Na de quiz heb ik nog een tijdje met Sabina haar hostdad gekletst, ik had hem al een aantal keer buiten gezien maar we waren nooit aan elkaar voorgesteld dus voor hem was dit de eerste keer dat hij mij zag. Er was pizza besteld van Domino’s en ongeveer een uur later verlieten wij (Iraine, Ray, Alicia, Paula, Sabina en ik) Sabina haar huis om de kinderen te laten slapen en nog even langer door te feesten. We speelden nog een paar rondes canasta bij Ray en Iraine terwijl Alicia en Paula toekeken daarna speelde we nog een ander kaartspelletje met zijn alle. Rond 10 uur zijn we naar de kroeg gegaan, niet veel is open dus belande we uiteindelijk bij de kroeg naast de workers (die is helaas aan het verbouwen op het moment). Even in de rij staan en toen mochten we naar binnen. Na één drankje wilde wij toch nog even kijken bij Dicks hotel en besloot Alicia om naar huis te gaan. Uiteindelijk eindigde wij drieën toch weer bij dezelfde tent waar wij nog gezeten hebben tot 2 uur. Toen lekker nog even ijs gegeten en mijn bed in gedoken.

Het was mijn idee om zondag naar de dierentuin (Taronga Zoo) te gaan en dat vonden Dhylia en Mijke wel een goeie. We zijn om 10 uur met de ferry weg gegaan nadat wij lekker lunch gehaald hadden voor mee. Het was aardig druk bij de dierentuin, gelukkig hadden wij geboekt en mochten wij er zeker in. We zijn tot en met sluitingstijd in de dierentuin geweest, dit keer hadden we tijd om alles rustig te zien en te doen en heb ik de kinderboerderij gedeelte ook kunnen zien. We zijn naar de zeeleeuwen show geweest (was het zelfde als vorige keer) waar we 50 minuten van te voren al voor in de rij moesten staan. De dieren die wij gezien hebben; apen, stokstaardjes, gorilla’s, olifanten, zeeleeuwen, pinguïns, giraffen, zebra's, schildpadden, vissen, kippen, verschillende soorten vogels, tijgers, leeuwen, kangoeroes, walabi’s, spinnen(..), emu’s, koala’s en nog een aantal waarvan ik de naam niet weet. Helaas moest Dhylia zondagmiddag nog werken en moest zij al eerder weg. Mijke en ik zijn na de dierentuin even langs haar huis geweest, even wezen knuffelen met Murphy de hond en spullen afdroppen. We hadden uiteindelijk eten besteld voor de avond. Ik had een pasta carbonara en mijke een glutenvrije pizza. Het eten zo er binnen 30/50 min zijn en was er na een  uur nog niet.. Ik bellen naar het restaurant, het zou onderweg moeten zijn en er elk moment moeten zijn.. 15 minuten later was het er nog niet dus belde ik nog maar een keer.. het zou onderweg zijn. Uiteindelijk heeft het 1,5 uur geduurd totdat ons eten geleverd werd.. Heel slecht en zo lekker was het ook niet.
Omdat Dhylia haar host family al een nieuwe au pair heeft en niet veel slaapplaats, slaapt ze deze week bij mij. Dhylia kwam rond 8 uur weer thuis en dus konden wij mooi nog canasta spelen met zijn drieën.

Op maandag had ik afgesproken met Sabina, nog een laatste keer iets met zijn tweeën doen voordat zij op woensdagavond terug naar Duitsland zou vliegen. Sabina had een skywalk gekregen van Alicia en Paula en die ging niet door op zondag dus moest ze dit in de ochtend eerst doen (anders was er geen tijd meer). In de ochtend ben ik dus eerst met Dhylia wezen zwemmen. Ik ging 2 km zwemmen en zij ging eerst 2 km hardlopen op de loopband daarna hebben we nog even gechilld in de hottube.
Na de lunch ben ik richting de stad gegaan en hebben Sabina en ik allereerst souveniertjes gekocht voor thuis. Daarna zijn wij doorgelopen naar de harbour bridge en het opera house om daar een mooie ‘toeristen’ foto te maken. Toen namen we de bus terug naar Sabina haar huis om haar tassen en koffers in te pakken. We zijn best lang bezig geweest om dit alles in te pakken en te wegen.. Maar goed fijn dat we dit samen gedaan hadden en dat ze nu iets meer rust had. Na het pakken zijn we met de auto naar de supermarkt gereden voor stokbrood met kruidenboter, appelgebakjes en ijs. Als hoofdgerecht hadden we versie sushi van de plek waar we vorige keer samen gegeten hadden. We hebben lekker samen gegeten en toen camp rock gekeken. We zeiden nog geen vaarwel want ik zou op één of andere manier (als ik mee kon rijden) ook Sabina komen uitzwaaien. In de avond/nacht heb ik nog lang op gumtree gezocht voor auto’s. De auto die Dhylia en ik zouden kopen was uiteindelijk verkocht (hij was niet helemaal goed meer dus wij twijfelde al te erg) dus moesten we in deze week nog snel een auto zijn te regelen. Na heel veel berichtjes verzonden te hebben kon ik lekker mijn bed in.

Op dinsdagmorgen bekeek ik allereerst mijn E-mail die aardig vol stond met berichten van autoverkopers. We konden uiteindelijk bij twee auto’s langs gaan die dag. In de ochtend ben ik samen met Joris door de stromende regen naar Haberfield gefietst (Joris op mijn hostmom haar racefiets en ik op zijn nieuwe elektrische mountainbike) om een kleine auto te bekijken. De auto zag er prima uit en had maar één eigenaar gehad. De testrit was prima, hij reed goed, makkelijk autotje. Het was een vierpersoons auto en had niet super veel opslag mogelijkheid dus ik twijfelde wel een beetje. We besloten om de andere auto van die dag af te wachten en het dan aan de verkoper te laten weten. De verkoper zei toen dat hij hem ook voor $2.500 wilde verkopen inplaats van $3.000. Aantrekkelijk prijs maar toch even de andere auto, een zeven persoons auto, af te wachten. Hierna fietste we door naar de stad om wat nieuwe kleding te scoren voor Joris. We eindigde met twee nieuwe levi’s broeken en twee paar nieuwe schoenen 👟🥾. Ik had als kadootje voor de opa en oma in Armidale nog twee paar happy socks gekocht.

/ Dhylia en ik mogen daar een nachtje slapen voordat we door gaan naar de appelfarm. We hadden de route opgezocht en die ging midden door Armidale heen. De weg naar farm duurt ongeveer 10 uur en dat leek ons toch iets te lang om in 1 keer te rijden. De opa en oma hadden al aangeboden dat ik altijd langs mocht komen en hier gaan we dus goed gebruik van maken! Connecties zijn echt handig hier, de oom en tante in Brisbane hadden ookal gezegd dat wij eens langs mochten komen. /

Daarna zijn we met de trein en de bus anderhalf uur wezen reizen naar Merrylands waar we een Holden captiva gingen bekijken. Dhylia moest in de avond gewoon weer werken en kon dus helaas niet mee. De verkoper had weinig tijd en had gevraagd of wij er om 5 uur konden zijn. Om stipt 5 uur stonden wij voor zijn deur. Zijn moeder of oma deed open en die keek verbaasd toen wij vroegen naar de auto die te koop stond, er was helemaal geen auto te koop we waren vast verdwaald.. Even later kwam de verkoper zelf aan de deur, hij liet ons de auto bekijken en een proefrit maken. De auto reed wat zwaarder dan de kleine auto maar reed echt wel lekker, had veel ruimte (7 pers) en zag er verder goed uit. Na een snelle check op gumtree voor de auto van vanochtend die al verkocht bleek te zijn en een kort facetime gesprekje met Dhyl waren wij het er over eens om deze auto te kopen. Uiteindelijk konden wij nog iets van de prijs af krijgen en mochten wij hem voor $4.000 hebben. De verkoper wilde de auto, hetzelfde als mijn fiets, eigenlijk niet meteen verkopen dus maakte we een deal dat hij hem de volgende dag na zijn werk naar Balmain zou komen langs brengen. Met een opgelucht gevoel konden Joris en ik weer 1,5 uur terug reizen met de trein en bus. In de avond heb ik lekker stokbrood en sate stokjes (zonder sate saus..) met oven friet gegeten.

Woensdag wilde ik eigenlijk in de ochtend weer gaan zwemmen maar lieten mijn ogen dat niet toe; helemaal droog, schraal en rood. Ik heb lekker uitgeslapen en heb toen met Dhylia en Jordan (bleef bij Dhyl slapen) een rondje gelopen in Balmain. Dhylia had nog een afscheidslunch met haar hostparents dus moesten we om 12 uur weer thuis zijn. Toen ben ik eindelijk begonnen met mijn spullen te pakken; alles in tassen stoppen en mijn koffer vast klaar maken voor NL (ik laat die achter bij de Brennans en haal die op voordat ik terug naar NL ga. Goed excuus om de familie nog te zien voordat ik echt weg ga). Eigenlijk ben ik de hele dag bezig geweest met het inpakken van al (ik heb echt veeeeel spullen) mijn spullen. Daarnaast heb ik nog wat gewassen en schoongemaakt. Om 6 uur kwam Harry (komt uit zuid Korea) onze auto brengen en gaf ik hem al het gepinde geld 💴 (wat een berg..). Omdat Dhylia haar laatste avond had bij haar hostfamily nam ik de auto aan en schreef ik de auto allereerst op mijn naam (er moest toch een handtekening gezet worden), later kwamen wij er achter dat het beter zou zijn als de auto op Dhylia haar naam zou staan omdat zij ouder is en haar visum later afloopt (dus wellicht de auto houdt als ik weer weg ga). We tekende de papieren dus maar half en Dhylia en ik zouden zelf naar het service bureau gaan om dit te veranderen. Na de overdracht van de auto ben ik snel naar de Woolies gegaan om een masker te halen en een klein hapje te halen als avondeten voordat Sabina terug zou vliegen naar Duitsland 🇩🇪. Paula had uiteindelijk geregeld dat zij Sabina ook mocht komen uitzwaaien op het vliegveld en ik mocht met haar mee rijden. Rond half 8 kwamen wij op het lege vliegveld aan met onze mondkapjes op. Er vloog maar 1 vliegtuig en de rij om in te checken was echt enorm! Sabina heeft echt 2 uur lang in de rij gestaan om haar koffers in te checken. Arme Penny en Matt (haar hostdad) die jarig was die dag en een basketbal wedstrijd op de planning hadden staan nadat zij Sabina hadden weg gebracht. Het was heel emotioneel om afscheid te moeten nemen van mijn lieve vriendin Sabina..

Maar ik weet zeker dat ik haar nog ga zien in Nederland en Duitsland. Paula zette mij af in New Town waar zij en Alicia nog wat zouden gaan drinken dus nam ik de trein verder naar huis. Thuis ben ik begonnen met het maken van het fotoboek voor de familie en ben ik op tijd gaan slapen.

Op donderdagochtend ben ik met Dhylia en Jordan (die bleef bij Dhylia slapen) naar de dichtstbijzijnde autogarage gereden. Dhylia reed voor het eerst in Australië en dus ook voor het eerst links. Bij de auto garage vroegen wij om een nieuw overschrijf papiertje om de auto op Dhylia haar naam te laten zetten. De auto garage had dit papiertje niet maar kon wel iets voor ons uitprinten. Met dit uitgeprinten papiertje zijn we terug naar huis gereden (5 min rijden). Na het invullen van super veel gegevens (meer dan ik moest doen gisteravond) ben ik snel naar de stad gegaan waar ik die ochtend nog een afspraak gemaakt had (via groupon) bij de kapper. Samen met Mijke ging ik naar de kapper om de dode punten er af te halen. Daarna ging Mijke alweer naar huis en heb ik net als Jordan en Dhylia nog een massage genomen. Dit was mijn eerste professionele massage en ik moet zeggen dat het ondanks het best pijnlijk kon zijn ook weer erg relaxend was. Dhylia heeft daarna nog een regenjas gekocht en toen zijn wij naar het service centre gegaan om de auto officieel op Dhylia haar naam te verklaren. We kwamen bij het service centre aan op Wynyard zonder geldig legitimatiebewijs.. We waren die allebei thuis vergeten. Snel terug naar mijn huis gegaan om dat op te halen en naar het dichtstbijzijnde service centre gegaan die blijkbaar niet beschikte over het overschrijven van vervoermiddelen.. We waren om half 5 (gehaast om voor 5 uur bij het service centre aan te komen) bij het verkeerde service centre aangekomen die ons helaas niet kon helpen.. Na heel veel belpogingen om het online te regelen kwamen wij er achter dat je echt naar het (juiste) service centre moest gaan om dit persoonlijk te regelen. Ons plan was eigenlijk om nog twee dagen en toen uiteindelijk 1 dag naar de blue mountains te gaan omdat wij hier beide nog niet geweest waren en nu vrij waren, maar dit plan moest nu plaatst maken voor het regelen van de overschrijving van de auto.. Bij Woolies haalde Dhyl en ik een biefstuk, patat en wat salade. We aten lekker thuis in alle rust. In de avond heb ik tot half 1 s nachts gewerkt aan het fotoboek voor de familie totdat hij af was. Weer een zorg minder; farmjob ✔️, auto ✔️, afscheidskado ✔️, auto overschrijven op naam ✖️.

Op vrijdagochtend stonden Dhylia en ik meteen voor de deur van het service centre toen deze in de ochtend open ging. Uiteindelijk heeft het ons een uur geduurd om de auto op Dhylia haar naam te laten registeren omdat ik het officiële overschrijf papiertje al half had ingevuld en wij deze echt nodig hadden om het te mogen overschrijven. Met een officiële brief waarin ik de auto verklaarde op Dhylia haar naam is het overschrijven uiteindelijk gelukt! Yeaaah de auto is nu officieel van ons (van Dhylia).

Daarna hebben Dhylia en ik nog even gebubbeld in het zwembad van mijn tante en oom (nog even gebruik maken van de connecties). Ik heb nog een kilometer gezwommen vooraf. Na het zwemmen hebben we lekker donuts gehaald bij Nutie voor de laatste keer. We wandelde nog even langs bij Mijke om een tas met spullen van mij af te droppen en Murphy nog een laatste keer te zien. Toen hebben we lekker Nutie gegeten, het huis schoongemaakt en de auto ingeladen met al onze tassen (klaar voor de volgende dag). Eind van de middag zijn Dhylia en ik voor de laatste keer naar de stad geweest om werk handschoenen te kopen voor op de farm en bij Joris en Jordan langs te gaan. Jordan had allemaal thaise gerechtjes voor ons besteld en samen met Ron, Joris, Dhylia en Jordan hebben we lekker een laatste keer samen gegeten. Na het eten kwam Mijke ook langs voor ons afscheidsfeestje. We speelde spelletjes en dronken normale en roze gin en tonic. Rond 12 uur ben ik weer naar huis gegaan met de bus voor mijn laatste nachtje in mijn bed en kamertje..

Ik had echt heerlijk geslapen nog die nacht. Mijn hostfamily was vrijdagavond nadat Dhylia en ik weg waren weer thuis gekomen. In de ochtend hoorde ik de jongens dus al heen en weer lopen voor mijn kamer deur. Rond half 9 ben ik mijn bed uit gekomen en heb ik Charles en Hugh geknuffeld.  Maeve, Betty en Laura waren helaas al naar Betty haar netball wedstrijd toe en die heb ik niet meer kunnen zien.

Ik nam nogmaals afscheid van Tom en de jongens en ben na een snel ontbijtje nog even met Dhylia lunch gaan halen voor onderweg. Om 10 uur reden Dhylia en ik weg uit Balmain, onderweg naar de eerste stop; tanken en dan Armidale!

We hadden aardig wat file rondom Sydney waardoor wij wel wat vertraging opliepen. Ik reed het eerste stuk tot de lunch en het laatste stukje naar de opa en oma. We stopte even kort in de middle of nowwhere om te wisselen van chafeur en onze lunch te eten. Rond 4 uur kwamen wij bij de opa en oma aan. De oma stond ons al op te wachten en filmde onze auto die het erf op reed. Na een hartelijke begroeting  en een glas koud water liet ik Dhylia de tuin en de paarden zien. Er was echt een prachtige zonsondergang te zien ook. Het was fijn om weer even terug te zien hier waar ik mij ook wel thuis voelde. De opa haalde de buurman van het station op en wij konden in de tussentijd genieten van een snack plankje met heerlijke roomkaas met chilisaus, groente en crackers. We aten meatpie met russell sprout, boontjes, aardappeltjes en een lekkere rode wijn 🍷. Na het eten zijn wij vrij snel naar bed gegaan. Dit keer had ik de eer om in de kinderkamer te slapen waar Betty en Maeve altijd slapen. In het huis is het ook een stukje warmer dan in de grannyflat en omdat de kinderkamer twee apparte bedden had mochten wij hier slapen.

1. Jan:
    30 juli 2020
    Heel verhaal weer, leuk om het erug te lezen.
    Nu je weer van alles hebt meegemaakt kun je al bijna weer een nieuwe blog maken. Veel succes en plezier nog.
  2. Menno.:
    30 juli 2020
    Leuk verhaal weer en ook een flinke auto (even gegoogeld) nu weer een nieuwe uitdaging en nieuwe ervaringen op doen. Veel plezier.
  3. Marjon Hopman:
    1 augustus 2020
    Hey !aura, nou je hebt de vaart erin met je blogs. Leuk om het vervolg weer te lezen. Je weet je dagen goed te vullen en fijn dat alles uiteindelijk gelukt is met de auto. En ja, die adresjes onderweg zijn zeker een uitkomst. Succes op de appelfarm. Lekker voor door de yoghurt 's morgens 😍
  4. Wijnie:
    2 augustus 2020
    hoi Laura wat een verhaal weer fijn om te lezen dat je je zo goed kan redden veel succes !!!