Juni deel 2

25 juli 2020 - Balmain, Australië

Omdat ik toch aardig wat gedaan heb in juni heb ik besloten dit op te splitsen in tweeën. (Daardoor is deze blog ook lekker laat.. geen tijd om te schrijven.)

Op maandag 15 juni heb ik het hardlopen weer opgepakt en ben ik begonnen met een korte ronde van 3km. Aan het einde van de middag ben ik naar Joris gefietst die mijn remmen zou maken. Mijn fietsremmen waren al een tijdje slecht en Joris werkt hier in een elektrische fietsenzaak en had aangeboden erna te willen kijken (bij hem thuis, scheelde mij weer geld). Een half uurtje later was mijn fiets voorzien van een nieuwe remkabel! Super fijn. Dus met goed werkende remmen kon ik weer naar huis fietsen. Onderweg naar huis had ik echt een mooie (al zeg ik het zelf) foto gemaakt van de anzac bridge met een zonsondergang. In de avond hebben Dhylia en ik voor het eerst weer gezwommen! Het zwembad van de tante en oom was weer open en ik mag de pas weer gewoon pakken :). Het was echt fijn om weer in het water te zijn.

Dinsdag heb ik lekker gestoepkrijt met de jongens; de vlag van Australië en heel veel hartjes op de zijmuur van het huis aan de straat (spread love ❤️🧡💛💚💙💜).

Dinsdagavond heb ik voor het eerst 8,6 km (51 min) gerend! Dit deed ik ook bij birchgrove ovel (er was die avond alleen ook een voetbal training waar ik soms voor moest uitwijken..).

Woensdag was niet zo’n lekkere dag.. het heeft bijna de hele dag gerend. Dat betekende film en pannekoeken dag dus! Samen met Hugh keek ik de film UP! Die ik al een tijdje wilde kijken (haha handig zo). Die dag kregen wij ook te horen dat mijn hostmom een nieuwe positie had. Ze had in de coronatijd een nieuwe afdeling opgericht over gezondheid. Met deze nieuwe afdeling, waar zij nu fulltime mee aan de slag gaat, kunnen alle leerlingen vragen stellen over corona en andere ziektes/kwaaltjes. Super leuk voor Laura dat ze nu fulltime bezig mag zijn met gezondheid en dat ze dit zelf heeft opgestart. Voor haar nieuwe ‘baan’ heb ik samen met de kids een kaartje gemaakt (ieder een), heb ik met Hugh bloemen en een (super lekkere!) chocoladetaart gekocht. Dit vond ze natuurlijk erg lief. Zo hebben we er een feestje van kunnen maken.

Die avond ben ik met Dhylia bij Jordan en Joris wezen zwemmen in hun appartementencomplex zwembad. Lekker wezen bubbelen en daarna nog spelletjes gespeeld.

Vrijdag 19 juni heb ik voor het eerst (nadat ik Hugh weg bracht naar school) 10 km gerend! Ook dit bij Birchgrove ovel maar dit keer buiten de gras circle om, om het een beetje af te wisselen (hoog, laag en een trap op). Daarna ben ik lekker even in bad gegaan, lekker midden op de dag even relaxen ;).

Toen heb ik foto’s gemaakt van mijn fiets en die op facebook marketplace gezet vast. Dhylia en ik willen in de week van 20 juli wel beginnen met farmwork (althans die week ervoor stoppen/zijn we klaar bij onze familie dus dan moeten we iets anders hebben). Die avond heb ik bij en met Mijke canesta gespeeld (fave kaartspel). In de avond kreeg ik al verschillende berichtjes binnen van geïnteresseerde fietsen kopers. Ik heb mijn prijs daarom verhoogd naar $550,00 (gekocht voor $400 toen der tijd;).

Zaterdagochtend kwam de eerste geïnteresseerde fietsen koper al kijken. Ik was wel een beetje zenuwachtig hiervoor en had mijn host-dad gevraagd om in de buurt te blijven (ik stond naast de tuin met de fiets). De man was zeer geïnteresseerd en wilde de fiets, tot teleurstelling van mij, meteen meenemen. Ik heb dit toch maar gedaan omdat ik niet wist hoelang het zou gaan duren om de fiets te verkopen en hij dan op tijd weg zou zijn. Uiteindelijk wilde de man alsnog $550 betalen en heeft hij dit direct naar mij overgemaakt. Een beetje teleurgesteld over het feit dat mijn grote, toch wel geliefde vriend, nu verkocht en weg was ben ik naar het park gegaan om samen met Dhylia te sporten. Daarna hebben we nog een rondje gelopen in de buurt. Eind de middag kwam Mijke langs en hebben we samen hutspot gemaakt

lekker Nederlands eten voor de familie (had ik zelf nog niet eerder gemaakt :0). Het duurde best lang om te maken maar het werd gelukkig ook goed gekeurd door de kids. Wij als volwassenen hadden er super lekkere sappige worst bij (de kids hadden normale worst). Daarna ben ik met Mijke en Dhylia naar de Nederlandse jongens op Quay street gegaan (voor de verandering). Joris had dit keer zijn specialiteit gemaakt; bitterballen! Onwijs genoten hiervan, echt superrr lekker!

Op zondag ben ik samen met Mijke naar de grounds of Alexandria (in Alexandria) geweest. Dit is ook één van de hotspots waar je geweest moet zijn als je in Sydney bent. De grounds is een schattig plekje met allemaal restaurantjes, een paar winkels, een paar geiten en met steeds een thema. Het thema van dit keer had iets te maken met liefde, er hingen overal bloemen; langs de muren en boven je. Ook was er een kissingbooth hokje, echt iets wat je zou zien in films. Mijke en ik hadden daar gereserveerd vanwege corona natuurlijk. Mijke had een glutenvrij ontbijtje van yoghurt, vers fruit en granola en ik had een chocolade gebakje. We hebben door de grounds gelopen (15 minuten ongeveer het is heel klein) en zijn toen naar Centennial park gegaan waar we Dhylia ontmoeten.

Centennial park heeft iets weg van Central park New York. Het park zit in de stad maar is echt onwijs groot; door veel stukken kunnen ook auto’s rijden. Het heeft meerdere ingangen en specialiteiten. Eén van de reden dat wij hier heen wilde was dat je hier vleermuizen kon zien hangen aan bomen. We hebben hier ongeveer twee uur rond gelopen en hebben de vleermuizen kunnen bewonderen. Man, man wat een vleermuizen zitten hier! Zo groot en zoveel! Ze stinken wel heel erg.. Verder zagen we nog een pad met allemaal palmbomen (moooi!), een plek waar mensen hun eigen gegraveerde steen konden kopen, onwijs veel honden, een vijver met apparte eenden en super grote bomen. We hebben in het park lekker onze zelfgebrachte (ik dan) lunch gegeten en rond 3 uur is Dhylia weer naar huis gegaan omdat ze moest werken. Mijke en ik zijn nog naar Bondi Junction geweest. Ik heb voor ieder gezin van mijn familie (tante Julieta en Oom Paddy met kids, tante Sophie en Oom Alex met kids, tante Aynsley & Oom Tom met kids en mijn eigen hostgezin) een spelletje gekocht als afscheidskado. Spelletjes zijn echt mijn ding dus dit vond ik een goed kado. In de avond heb ik alleen gegeten omdat mijn gezin voor het eerst weer bij tante Sophie langs mochten om baby Imogen/Ginny te knuffelen. Ik heb lekker een filmpje gekeken en ben optijd naar bed gegaan.

Maandag 22 juli heb ik voor het eerst de Bayrun gerend (7km). Ik ben om 6 uur weggegaan toen het nog donker was (niet ideaal dus..). Het rennen ging aardig goed, een rondje rennen is toch beter dan steeds het zelfde kleine rondje te rennen. Al met al had ik 11 km gerend in 1 uur en 3 minuten! Ik vind dat ik goed bezig ben (al zeg ik het zelf ;). Ik moest alleen de morgen weer werken en ben met de jongens naar ons nieuwe favoriete park gegaan; King george park (bij de bayrun). Meestal spelen we eerst een tijdje in dit park en lopen we daarna richting het strandje met de grote rotsen. Als we hier heen gaan dan lopen we flink veel, goed voor de stappen dus! Meestal zijn de jongens helemaal gesloopt na dit uitje en slapen ze goed na de lunch (happy mom die het van mij overneemt dan).

Ik ben begonnen met het tekenen van Bluey en zijn familie. De kids zijn helemaal fan van dit tv programma wat ik en de ouders ook erg leuk vinden (leerzaam en grappig). Ik wil deze tekening inlijsten en ophangen in hun kamer. Betty en Maeve wilde mij maar al te graag helpen met inkleuren (soms heb ik hier even over heen gekleurd omdat ik wel wilde dat hij goed zou lukken om op te hangen..).

Op dinsdag kwam Eddie gezellig spelen. Alex had een klus op werk en had gevraagd of het goed was als Eddie kwam spelen met Charles en Hugh. Het was gezellig om hem erbij te hebben wel iets extra werk maar zij betaalde mij daarom ook wat geld.

Woensdag 24 juni ben ik met Hugh een dagje weg geweest. We zijn allereerst met de bus naar Darling Harbour gegaan. Je hebt op Darling Harbour een grote speeltuin waar we al eens eerder waren geweest met warm weer, maar toen waren we meer in het waterspektakel. Hugh heeft hier heerlijk twee uur lang gespeeld met een vriendje die hij daar had leren kennen (bleek ook in Balmain te wonen). Rond half 1 zijn we met de lightrail naar Circular Quay gegaan waar we bij pancakes on the rocks geluncht hebben. Hugh had een kinderpannekoek in de vorm van een vlinder met ijs en jam en ik had een kaasachtige pannekoek met een bolletje ijs en jam. Ik vond mijn pannekoek wat tegen vallen helaas (teveel kaas die er aan alle kanten uit droop). We hadden beide een lekkere milkshake en Hugh zijn dag was echt gemaakt! Daarna zijn we naar de Opera house gelopen, hebben we hier wat foto’s gemaakt en namen we de ferry terug naar Balmain Wharf. Vanaf die wharf is het maar 5 minuten lopen naar Charles zijn daycare en die konden we zo mooi ophalen. Betty had een verjaardag en Maeve zou gaan spelen bij Rosario dus die hoefde wij niet op te halen. Thuis heb ik de jongens gedoucht en hebben we wat tv gekeken, Hugh was gesloopt van de dag (geen middagdutje en een actieve dag).

Op donderdag had Hugh pyjama dag op school! Zo leuk om te zien dat iedereen riching de school in pyjama gekleed is. Hugh vond dit ook super tof en zelfs zijn juffen waren in pyjama! In de ochtend kreeg ik nog een acrobaten act van Betty en de boys. Betty is ook zo lenig, die legt zo haar been in haar nek. Na de drop off bij Hugh heb ik weer gewandeld en gespeeld met Will. Na het oppasen kreeg ik ook dit keer een stuk hartige taart mee voor de lunch 😍! In de avond speelde ik weer canasta bij Ray en Iraine met Sabina.

Op vrijdag ben ik na de drop off gaan sporten met Dhylia. Daarna zijn we naar Sabina haar nieuwe huis gegaan om deze te bekijken (ze was alleen thuis met Neve). Toen ben ik naar de stad gegaan om te lunchen met Joris (lekkere hamburger met patatjes). In de middag heb ik de jongens weer van school en daycare gehaald en s avonds ben ik met Sabina wezen uit eten. Dit was nog voor mijn verjaardag wat steeds niet door kon gaan door corona. We hebben sushi gegeten (want dat lust ik nu) bij mushro in Balmain. We hadden sushi met kip, zalm en prawns. De verse sushi met warme kip was echt mijn favoriet! Zoo lekker. Daarna zijn we naar Sabina haar huis gereden on de auto af te droppen om met de bus naar de stad te gaan. We hebben toen op aanraden van haar hostmom veel te dure wijn gedronken in een veel te chique tent (naast Ivy). Sabina was lekker georganiseerd.. Zij zou iets regelen waar wij heen zouden gaan en we eindige met dat ik de plek moest bellen voor beschikbaarheid, dat ik 20 minuten moest wachten op een Sabina die te laat was en dat ik de ons moest navigeren in de stad. Al met al was het wel een hele gezellige en leuke avond! We zijn nog even bij Joris langs geweest voor een drankje en een potje canasta.

Zaterdag 27 juni heb ik met Dhylia de Spit to Manly walk gedaan. Deze wandeling is 10 km en duurt gemiddeld 4,5 uur. Het is een prachtige wandeling helemaal langs het water. Onderweg heeft het nog even geregend waardoor we een dubbele regenboog als goedmakertje te zien kregen. We hebben 2,5 uur gewandeld met een korte stop om onze meegenomen lunch te eten. Deze wandeling was echt heel mooi en ik zou hem iedereen aanraden! We eindigen dus in Manly waar we nog even hebben rond gelopen. We kochten alvast wat keuken spulletjes voor in de auto die we zouden gaan kopen. Rond half 3 waren we weer bij Circular Quay waar vanaf we beide naar huis zijn gegaan om ons even op te frissen voor de avond. We hadden afgesproken om China town te gaan eten met Mijke maar die had helaas afgezegd. We zijn geëindigd bij een Thais restaurantje met Joris en Jordan. In de avond hadden we gereserveerd om te bowlen bij Darling Harbour met zijn vieren. Het bowlen was nog aardig lastig maar met een dikke overwinning had Jordan de ronde gewonnen. Op die verdieping had je ook een gamehal waar wij maar al te graag heen wilde. We kochten een credit van $60 en kregen hiervoor $100 aan speeltegoed. We hebben ons hier onwijs vermaakt voor zeker anderhalf uur tijd. We speelde; mario cars, basketball, beerpong, auto racen, blikken werpen, air hockey en er was zelfs een dans automaat. We eindigde met een beerpong setje en twee stuiterballen. We zijn weer naar de jongens hun huis gelopen en hebben daar wat spelletjes gespeeld.

Zondag 28 juni was de dag dat ik een klein afscheidsfeestje had met de hele familie. In de ochend heb ik wat gechilld met Dhylia en een middag dutje gedaan. Rond 2 uur begon ik met een berg pannekoeken te maken. Rond 3 uur kwamen de eerste familieleden. Ik had namelijk gevraagd of we een soort afscheidsdiner konden doen met de hele familie (haar zussen met gezin, zijn broer met gezin en oma) die in de buurt wonen. Iedereen kon gelukkig deze zondag want veel meer opties waren er niet voor ik weg zou gaan. Ik had een berg pannekoeken gemaakt met kaas, spek, spek & kaas, appel en naturel. Daarna heb ik in een pan frikandellen gemaakt om de familie kennis te laten maken met de Nederlandse snacks. De frikandellen vielen zeer zeker in de smaak! Lekker gedipt met saus als borrelhapje deelde ik ze uit. Ze vonden dit eruit zien als een worstje en waren nieuwsgierig waarvan dit gemaakt was.. Het maakte ze veder niet echt uit. De kinderen speelde lekker met elkaar en iedereen kletsten met iedereen. Ik mocht zelfs kleine Ginny vast houden! Wat een dotje is ze, nog zo klein. Rond 5 uur aten we pannekoek en empanadas (had Julieta zelf gemaakt). De volwassen zaten aan de grote tafel (met allemaal stoelen erom heen) en de kids zaten aan de klein tafel. Het eten werd goed gekeurd (gelukkig maar). Toen waste we alles af en maakte de kids een enge zelf geproduceerde film. Rond 6 uur aten we verschillende salades, lam (eten ze vaak bij bijzonderheden) en brood. Ondertussen werd er lekker gedronken natuurlijk want daar zijn ze wel fan van in Australië. Bij elke gelegenheid wordt er wijn, bier en ook wel champagne gedronken.
Als toetje hadden we soort mini appeltaartjes met custards en ijs (jum, jum!). Ik kreeg ook nog kadootjes van ze; van Sophie en Alex kreeg ik een kaart van Bondi beach (zij wonen in Bronte, dichtbij famous Bondi beach), van Aynsley en Tom kreeg ik een pakje waterdichte kaarten en een dure handsantizer, van mijn gezin kreeg ik een sport legging van Lululemon en heel veel mentos want die hadden Hugh en Maeve twee dagen eerder stiekem uit mijn kamer gepakt. Sophie en Alex vertrokken rond half 7 want die moesten baby Ginny op bed leggen. Wij keken toen de zelf gemaakte enge film van de kids die Hunter in elkaar had gezet op zijn iPad. Toen Hunter en Corbin naar huis gingen maakte we nog een super leuke polaroid foto van mij met de jongens (maar mijn hostkids kwamen er ook bij) als aandenken. Ik kreeg een foto en zij hielden een foto, mijn foto heb ik in mijn portemonnee gestopt 🥰. Het was een gezellige geslaagde avond waar oma helaas moest ontbreken.. Julie was niet helemaal lekker en wilde natuurlijk niemand aansteken.

Toen brak mijn laatste officiële werkweek aan..
Maandag morgen lag iedereen nog tot laat in bed (ik zag en hoorde nog niemand voor 7 uur) dus besloot ik om één familie-ontbijt te maken. Ik had voor de kids een uitgebreid bakje yoghurt met fruit gemaakt, voor Tom & Laura twee toasts met avocado, kaas en tomaat met thee en voor mijzelf mijn gewoonlijke ontbijt met yoghurt en de capsules. Ik had de tafel een beetje mooi gemaakt en had iedereen een chocolaatje geven (vonden de kids prachtig, wat een feestje!). Het was een gezellige ochtend. Toen maakte ik de meiden klaar voor school en bracht Laura ze naar school toe. Laura had sinds vorige week donderdag al vakantie maar heeft nog wel het een en ander te doen voor haar nieuwe positie begint na de vakantie. Als middelbare schooldocent heeft zij een week eerder en extra vakantie.
Ik heb met Hugh en Charles geknutseld. Ook neem ik deze week het account over van travel active, mijn Nederlandse au pair organisatie. Ik had voor de jongens een knutselsetje gekocht met een soort glitterlijm die je kunt platdrukken op een tekening. Het zijn balletjes van glitter/lijm die je kunt kneden en dan makkelijk op een tekening kunt drukken, geen viezigheid dus met glitters die overal zitten. Voor de meiden had ik een dromenvanger setjes gekocht. Ik had gevraagd of ik een korte dag mocht werken op maandag zodat ik naar het Royal national park zou kunnen gaan met Joris en dit kon. Ik werkte die dag dus maar van 6 tot 9 uur s ochtends en ben toen naar town hall gegaan waar ik Joris ontmoeten. Met twee tassen vol met eten en drinken, op advies van Dhylia die er al geweest was, zijn we de trein in gestapt. Het Royal national park is ongeveer 1,5 uur reizen vanaf Sydney. We wilde graag naar dit park toe om de figure 8 pools te bewonderen. De figure 8 pools zijn door de natuur gemaakte gaten in de vorm van, je raad het al; een 8. Om bij deze pools te komen moet je een hike doen van ongeveer 2 uur door het bos heen met steile hellingen. De wandeling was best zwaar maar ook wel weer mooi zo door het bos heen en met uitkijk punten op de zee en in de verte de sea cliff bridge. Eenmaal op het strand aangekomen moesten we nog bijna een uur lang over rotsen heen om bij de famous figure 8 pools uit te komen. Man, man wat was dit pittig! We hadden ook nog eens high tide waardoor de golven steeds hoger kwamen en ons bijna raakte, we moesten dus wel echt doorlopen ook. Eenmaal bij de plek aangekomen konden wij de figure 8 pools niet vinden.. Door het hoge water waren de gaten en de omringde omgeving onder water en moeilijk zichtbaar. We hebben meerdere foto’s opgezocht van andere en kwamen er toen achter waar de beroemde 8 zich moest bevinden dus zijn we met een beetje gevaar door het lage water heen gelopen naar de 8 toe. Wat een prachtige creatie is dit zeg! Heel erg bijzonder om dat te zien. Helaas konden we er niet in zwemmen want de golven kwamen al steeds hoger en meer onze kant op. Ik bleef zelfs iets te lang kijken bij de 8 dat een kleine golf over mijn benen en schoenen heen ging.. Met waterschoenen moest ik dus weer 3 uur terug lopen. We waren mooi op tijd weer terug bij het trein station voor het donker werd en we zonder licht in het bos moesten lopen. Rond 7 uur waren we weer terug bij Centraal. Joris maakte zijn beruchte pasta carbonara, die zeker goed smaakte, en we aten als toetje ijs. Ik ben echt een ijsmonster! Daarna ben ik weer terug naar huis gegaan waar ik lekker heb kunnen douchen en droge kleding aan kon doen.
Al met al een drukke maar zeer geslaagde dag!

Op dinsdag kwam Eddie weer langs voor een playdate. Ik had zondag zelf gezegd dat het prima was als Eddie weer langs zou komen, dat vinden de jongens ook super leuk om met hun neefje te spelen. Ik had met Sabina afgesproken in een park bij haar nieuwe huis in de buurt. Sabina is namelijk sinds vorige week verhuisd naar een een veel groter huis aan de andere kant van Rozelle (dichtbij Lillyfield waar Dhylia woont). Het was leuk om Sabina in het park te zien terwijl de kids aan het spelen waren. Voorheen spraken we wel vaker af in een parkje bij ons in de buurt maar nu woont ze wel een stuk verder lopen van mij vandaan. Gelukkig lopen de jongens veel en was het een goed moemakertje voor ze. Tussendoor was ik vrij en nam LJ het over van mij. Ik ben toen gaan sporten met Dhylia in punch park (dichtbij mijn huis). Snel opgefrist en geluncht tijdens een aflevering van gossip girl (mijn nieuwe netflix verslaving). Toen kwam oma langs! Julie voelde zich weer stukke beter en kwam even gezellig kletsen, leuk om haar nog even te zien.
In de avond na mijn werk ging ik zwemmen met Dhylia bij de Nederlandse jongens. Na het zwemmen aten we nog ijs en speelde we nog een potje canasta (fave game).

Woensdag 1 juli was mijn allerlaaste Hugh-Laura dag. Dit was altijd een speciale dag omdat Hugh dan 1 op 1 tijd had met mij en wij dan vaak wat leuks gingen doen. Deze keer had ik gepland om naar broadway shopping centre te gaan om een grote fotolijst te halen waar de afgemaakte Bluey tekening in kon. Hugh vind uitjes met de bus geweldig dus dit was een goeie activiteit. In het shopping centre zit ook een Lego winkel en daar hebben we natuurlijk even een kijkje genomen. Wat veel lego hebben ze daar! Zo leuk om te zien dat ze zoveel hadden uitgestald, dat maakt haast dat je zelf ook weer lego wilt sparen. We zijn naar Kmart geweest om een fotolijst te kopen en zijn wat kleine shops af gegaan. Ook dit keer deden Hugh en ik weer een lunchdate. Dit keer had Hugh een aardbeien milkshake en weer pannekoeken. Ik had een gezonde kipburger met chips. We moesten wel weer op tijd thuis zijn want de nieuwe nanny zou langs komen om mee te gaan met de pick up. LJ had zich vergist in de dag want ze dacht dat Hugh ook op school zou zitten maar die was natuurlijk vrij. Uiteindelijk zijn we met de andere Laura (de nieuwe nanny heet ook Laura.., zoveel Laura’s haha) naar Hugh zijn school gelopen om aan haar te laten zien hoe ver dat was en hoe dat werkte met ophalen. Toen zijn we snel doorgelopen naar Charles zijn daycare om hem op te halen voordat we de meiden ophaalde van Father John Therry.
Ik speelde met de kids in het park tot we terug naar huis moesten voor Maeve haar online balletles.
We hadden deze week speciale maaltijden van LJ haar werk. Iedereen van haar werk kreeg als bedankje voor het harde werk van de afgelopen tijd luxe maaltijdpakketen thuis bezorgd. Helaas at ik maandag en dinsdag (heb ik snel wat bij Joris gegeten) niet mee en kon ik hier alleen van genieten op woensdag. In de avond kwam Mijke nog even langs om te chillen.

Donderdag was de laatste schooldag van Betty en Maeve. Ook de meiden hadden een pyjama dag op school. Deze dag werd er ook geld en kleding opgehaald voor zwevers, ieder kind moest $2 (Of meer) meenemen. Ik had de eer op Maeve naar school te brengen op haar laatste dag! LJ ging met Betty naar de dokter en Aynsley en Tom waren beide aan het werk dus nam ik Hugh en Maeve mee naar Corbin en Hunter en liepen we met zijn vijven naar school toe. Grappig om te zien dat stoere Hunter ook zijn pyjama aan had met daaronder zijn school uniform voor als zijn vrienden geen pyjama aan hadden dan kon hij hem snel uit doen.

Donderdag is altijd mijn wandeldag met Will en aangezien ik normaal nadat ik Hugh af drop naar hun toe ga en nu langs hun huis moest voor ik Hugh naar school bracht had ik gevraagd of ik hem al eerder kon ophalen. Dus ik bracht Maeve, Hunter en Corbin tot aan het hek en liep toen weer terug naar Julieta’s huis om Will op te halen. Toen liep ik met Will in de wagen en Hugh snel naar Hugh zijn school toe. Daarna ben ik rustig door gelopen naar Mort bay park en heb ik daar ander half uur met Will gespeeld. Rond half 12 kwam Jana langs. We wilde graag nog een keer afspreken voor zij terug naar Duitsland zou gaan en dit kon ik mooi combineren want de tijd gaat zo snel nu! We zijn naar een cafe gegaan waar Will en ik een koekje hebben gegeten, zodat Jana en ik lekker konden bijkletsen. Jana was net weer terug van haar drie weekse tripje met een gehuurde campervan. Rond 1 uur heb ik Will weer thuis gebracht en heb ik nog een klein rondje gewandeld voordat Jana de bus weer terug naar huis nam.

Toen heb ik alle kids weer van school gehaald en zijn we nog even wezen spelen in het park. In het park kwam ik Sabina weer tegen en vroeg ik of ze mee ging een ijsje halen met de kids voor de laatste dag. Dus gingen we met zijn alle rond 4 uur naar de ijssalon om een ijsje te halen; de vakantie te vieren en mijn laatste ophaaldag van de meiden te eindigen. Dit was een geslaagde dag! Super lekker een ijsje van gelatissimo en de kids even verwennen (niet te vaak natuurlijk). In het park hoorde we geruchten over een corona uitbraak in Woolworths balmain.. Dit is de supermarkt waar wij altijd heen gaan en zo’n beetje iedereen van Balmain. Er bleek dus een medewerker van Woolies besmet te zijn met het virus en die heeft dus gewoon gewerkt die week ervoor, dit is groot op het nieuws gekomen en alle activiteiten werden daarom afgelast; Hugh zijn rugby werd afgelast (hij had zich hier zo op verheugd..). Maar mede door dit konden wij wel mooi met zijn alle voor de laatste keer samen avondeten. We aten lekker taco’s 🌮. Na de taco’s ben ik naar Iraine en Ray gegaan voor de laatste canasta avond.. Sabina en ik zaten samen in een team en hadden voor het eerst een rode canasta gehaald en niet zomaar één, wel 4 keer! We hadden het potje dik gewonnen, dit was een mooie afsluiter van de gezellige canasta avondjes daar. Ray (architect) en Iraine zijn aardig rijke mensen (gok ik zomaar) die altijd dure maar echt goeie Gin in huis hebben die Sabina en ik vaak aangeboden kregen. Ik ben erg dankbaar dat Sabina mij toen eens heeft uitgenodigd om bij hun spelletjes te spelen want ik weet niet wat ik zonder Canasta zoveel gespeeld zou hebben. Wat een goed spel is dat en wat een goed gezelschap waren Ray en Iraine ook!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Marjon Hopman:
    25 juli 2020
    Ha Laura, leuk om weer zo'n uitgebreid verhaal te lezen. Kost je aardig wat tijd om het allemaal bij te houden! Je hebt wel weer veel gedaan en gezien. Echt heel leuk. De herinneringen en opgebouwde vriendschappen zijn onbetaalbaar! Succes met het farmwork en ik kijk uit naar je volgende verhaal (maar dat kan wel even duren schreef je al. Groetjes van ons
  2. Wijnie:
    25 juli 2020
    heerlijk weer zo'n lang verhaal ,ik hoop echt dat je de volgende periode het ook zo naar je zin hebt
  3. Jan:
    26 juli 2020
    Super Leuk om alles aan elkaar geplakt te lezen. Prachtige herinneringen.
    Succes verder met het farmwork, en oplossen van de problrempjes